مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-05-07بين الملل

آیا طالبان می تواند بار دیگر بر کل افغانستان مسلط شود؟


یک کارشناس مسائل شبه قاره اظهار کرد: در حال حاضر افغانستان دوره انتقال را پشت سر می گذارد و در مرحله انتقال یک سری چالش هایی وجود دارد که این چالش ها باعث به وجود آمدن نگرانی هایی شده است .

- آیا " طالبان " می تواند بار دیگر بر کل افغانستان مسلط شود؟ یک کارشناس مسائل شبه قاره اظهار کرد: در حال حاضر افغانستان دوره انتقال را پشت سر می گذارد و در مرحله انتقال یک سری چالش هایی وجود دارد که این چالش ها باعث به وجود آمدن نگرانی هایی شده است .

محسن روحی صفت در گفت وگو با ایسنا، در ارتباط با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در مدت زمان چند ماهه و ظهور برخی از نگرانی ها مبنی بر اینکه طالبان از ضعف قدرت مرکزی در افغانستان به منظور تسلط کامل خود بر این کشور استفاده کند ، گفت: با توجه به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شاهد دوره انتقال در این کشور هستیم و در مرحله انتقال چالش هایی وجود دارد که از جمله این چالش ها احتمال وقوع برخی از تحولات در داخل افغانستان از جمله وقوع جنگ است و قطعا جنگ راه حل مسئله افغانستان نیست و طالبان نیز از این موضوع سودی نخواهد برد و نخواهد توانست که بر افغانستان مسلط شود.

وی با بیان اینکه از چندی پیش اقداماتی در راستای مذاکره بین دولت مرکزی افغانستان و طالبان در جریان بوده و آقای عبدالله عبدالله ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا طالبان می تواند بار دیگر بر کل افغانستان مسلط شود؟

آیا طالبان می تواند بار دیگر بر کل افغانستان مسلط شود؟