مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-08اقتصادي

تولید زهر زنبور و ژل رویال در خوی /ضرورت تقویت بازاریابی و خروج از تک محصولی عسل


شهرستان خوی با سهم یک پنجمی از عسل تولیدی کشور، به عنوان قطب تولید عسل کشور شناخته می شود، کشت تخمه های آجیلی از جمله آفتابگردان سبب شده تا کیفیت عسل تولیدی خوی در سطح بین المللی مطرح شود ولی به دلیل فقدان بازاریابی توسط صادر کنندگان و تولید کنندگان و .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه کشت آفتاب گردان در شهرستان خوی رونق نیز یاد می شود که این گل ها منبع خوبی برای زنبورها جهت جمع آوری شهد محسوب می شود.

علاوه بر گشت آفتابگردان، طبیعت خوی دارای گل های خودرو زیادی است که سبب شده تا زنبور از شهد این گل ها نیز تغذیه کرده و غنای عسل تولیدی در زنبورستان های این شهر بالا برود.

خوی یک پنجم کل عسل تولیدی کشور را به خود اختصاص داده و سهم 50 درصدی از تولید عسل آذربایجان غربی را دارد و با توجه به میزان تولید عسل در خوی، این شهر به عنوان قطب تولید عسل در کشور محسوب می شود.

از نظر کیفیت نیز عسل تولیدی این شهر زبانزد بوده به طوری که عسل طبیعی خوی به دلیل دارا بودن کیفیت خوب با خاصیت های درمانی،  همواره با استقبال خریداران روبرو بوده است ولی به دلایل مختلف از جمله، ضعف بسته بندی، کانال توزیع نامناسب، کمبود تبلیغات برون مرزی، فقدان آموزش تخصصی صادرکنندگان، فقدان برنامه های بازاریابی نسبت به شناسایی بازارهای خارجی و نبود مشوق های صادراتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید زهر زنبور و ژل رویال در خوی /ضرورت تقویت بازاریابی و خروج از تک محصولی عسل

تولید زهر زنبور و ژل رویال در خوی /ضرورت تقویت بازاریابی و خروج از تک محصولی عسل