مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-08پزشكي

کرونای هندی و آفریقایی تمام استان ها را تهدید می کند


مدیر گروه مقابله با بیماری های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: کرونای هندی و آفریقایی تاکنون در استان مشاهده نشده است، و همه تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از ورود کرونای هندی و آفریقایی آذربایجان شرقی انجام شده و رصد لازم هم در مبادی ورودی استان و مرزها به خوبی انجام می شود اما به هر حال ورود این نوع کرونا استان را تهدید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، سیمین خیاط زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 70 درصد سالمندان بالای 80 سال آذربایجان شرقی تاکنون واکسینه شدند و این واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همکارانم با تماس تلفنی نسبت به واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال استان اطلاع رسانی می کنند ولی حتی اگر تاکنون این افراد بدون هماهنگی نیز در مراکز تزریق واکسن کرونا با در دست داشتن کارت ملی حضور یابند نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام می شود.

خیاط زاده یادآور شد: 9 هزار نفر از بیماران خاص از جمله ام اس، بیماران هموفیلی، تالاسمی، کبدی و غیره تحت پوشش واکسیناسیون در آذربایجان شرقی قرار گرفتند و تا کنون هیچ نوع عوارضی در آن ها مشاهده نشده است.

وی افزود: البته بنا به گفته کارشناسان احتمال سه یا چهار در میلیون وجود دارد که عوارض جدی حاصل از واکسیناسیون شامل تشنج، فلج، فلج صورت و علائم گرفتگی عروق دیده شود که خوشبخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونای هندی و آفریقایی تمام استان ها را تهدید می کند

کرونای هندی و آفریقایی تمام استان ها را تهدید می کند