مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-08اقتصادي

آفت شب پره در شمشادستان های غرب مازندران کنترل شده است


نوشهر با اشاره به اینکه در سال جاری فعالیت آفت شب پره مشاهده نشد، گفت: این آفت در شمشادستان ها کنترل شده است.

- درباره گزارش اقدامات اجرای کنترل آفات اظهار داشت: از ابتدای سال جاری همزمان با پایش مناطق آلوده قبلی، شناسایی کانون های بحرانی آفات مهم برگ خوار نظیر شب پره شمشاد، پروانه دم قهوه ای، تخم انگشتری و سوسک برگ خوار ممرز انجام شده است.

وی افزود: همچنین با پیگیری های مداوم در خصوص تأمین اعتبار به منظور کنترل آفات و بیماری ها خوشبختانه در سال جاری با توجه به اعتبارات تخصیص یافته به اداره حفاظت و حمایت از محل صیانت، صندوق توسعه ملی، تملک استانی و ماده 13 نسبت به انعقاد شش فقره قرارداد گیاه پزشکی در مناطق بحرانی و پایش شده اقدام شده است.

وی تصریح کرد: در این ارتباط برای کنترل آفت شب پره شمشاد در سطح 60 هکتار، پروانه دم قهوه ای بلوط در سطح 20 هکتار، پروانه تخم انگشتری در سطح 385 هکتار و شب پره شمشاد در سطح 60 هکتار مجموعاً در سطح 480 هکتار با اعتبار بالغ بر 814 میلیون تومان به اضافه مبلغ 452 میلیون تومان بابت خرید محلول برای کنترل آفات اقدام شده است.

سنگاری یادآور شد:.

همچنین پایش های صورت گرفته از کانون آفات، توسط کارشناس گیاه پزشکی اداره کل مبنی بر اعلام دقیق زمان آغاز عملیات کنترل، بهترین زمان اجرای قرارداد در خصوص آفت پروانه تخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت شب پره در شمشادستان های غرب مازندران کنترل شده است

آفت شب پره در شمشادستان های غرب مازندران کنترل شده است