مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-10اجتماعي

بخوان، پرواز کن، اوج بگیر مثل یک پرنده


20 اردیبهشت بنام روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده و نهادهای حفاظتی جهان به این نتیجه رسیده اند که جهان برای حفاظت از پرندگان مهاجر نیازمند اطلاع رسانی عمومی است.

- ایسنا/کردستان 20 اردیبهشت بنام روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده و نهادهای حفاظتی جهان به این نتیجه رسیده اند که جهان برای حفاظت از پرندگان مهاجر نیازمند اطلاع رسانی عمومی است.

حیدر ویسی، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان کردستان با اشاره به اینکه در ایران تاکنون بیش از 535 گونه پرنده شناسایی شده است اظهار کرد که از این تعداد، 282 گونه در استان کردستان ثبت و گزارش شده که بیش از 50 درصد از کل پرندگان شناسایی شده ایران را شامل می شود.

وی افزود که استان کردستان از لحاظ تنوع گونه ای و ذخایر ژنتیکی در ایران وجهان کم نظیر است و با توجه به تنوع آب و هوایی که در غرب و در شرق استان وجود دارد، دو جامعه جنگلی و استپی و نیمه استپی در کردستان تشکل شده است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش تصریح کرد که کردستان با دارا بودن رودخانه های پرآب، چندین سد و تالاب بین المللی زریوار یکی از نقاط پرآب و جاذب برای پرندگان مهاجر است و شرایط مناسبی را برای مشاهده پرندگان بویژه وجود کلنی های جوجه آوری لک لک سفید در مریوان، کلنی جوجه آوری کاکایی ها و پرستوها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخوان، پرواز کن، اوج بگیر مثل یک پرنده

بخوان، پرواز کن، اوج بگیر مثل یک پرنده