مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 09:152021-05-10پزشكي

فناوری جدیدی برای تصویربرداری 3 بعدی از مغز


جزییات موجود در فناوری جدید تصویربرداری سه بعدی و فوق العاده دقیق از مغز، ممکن است بتواند به شناسایی ناهنجاری هایی مانند ناهنجاری های ایجاد شده توسط انسداد مایعات نخاعی که شامل خون و مایع نخاعی در مغز است، - جزییات موجود در فناوری جدید تصویربرداری سه بعدی و فوق العاده دقیق از مغز، ممکن است بتواند به شناسایی ناهنجاری هایی مانند ناهنجاری های ایجاد شده توسط انسداد مایعات نخاعی که شامل خون و مایع نخاعی در مغز است، کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک روش تصویربرداری جدید ارائه شده است که فیلم های سه بعدی فوق العاده دقیق از مغز انسان ارائه می دهد.

این روش دیدگاه های بی سابقه ای را در مورد حرکت ضربان دار مغز ارائه می دهد و به پزشکان ابزار جدیدی برای تشخیص ناهنجاری ها می دهد و محققان بینش جدیدی درباره اختلالات عصبی می یابند.

در سال 2016 یک روش تصویربرداری ابتکاری به نام تصویربرداری تشدید مغناطیسی تقویت شده(aMRI) معرفی شد.

این روش به محققان و پزشکان این امکان را می داد تا حرکت ضربان دار مغز را در لحظه مشاهده کنند و واکنش های زیست شیمیایی بافت مغز را دریابند.

این روش در ابتدا فقط تصاویر دو بعدی را ارائه می داد، اما اکنون محققان این روش را برای ارائه تصاویر سه بعدی چشمگیر بهبود بخشیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری جدیدی برای تصویربرداری 3 بعدی از مغز

فناوری جدیدی برای تصویربرداری 3 بعدی از مغز