مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-11بين الملل

شلیک اخطار ناو آمریکا به سمت قایق های تندرو سپاه در خلیج فارس


سخنگوی پنتاگون دیروز در نشست خبری با اعلام این خبر گفت شناورهای آمریکایی در خلیج فارس و تنگه هرمز به آزار و اذیت قایق های تندرو سپاه عادت کرده و در این باره آموزش دیده اند.

- وزارت دفاع آمریکا مدعی شد روز دوشنبه با نزدیک شدن 2 قایق از مجموعه 13 قایق تندرو سپاه در تنگه هرمز به یک گروه شناور آمریکایی در تنگه هرمز، یک ناوچه آمریکایی برای دور کردن آنها اقدام به شلیک 30 تیر اخطار کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کربی سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) دیروز با اعلام این خبر گفت 6 شناور آمریکایی که در تنگه هرمز در حال اسکورت زیر دریایی جورجیا آمریکا بودند با اقدام غیر ایمن و غیر حرفه ای قایق های تندرو سپاه مواجه شدند و به دلیل نزدیکی بیش از حد این قایق ها به شناورهای آمریکایی، مجبور به شلیک تیر اخطار به سمت آنها شدند.

بنا به اعلام کربی در پی نزدیک شدن قایق های تندرو سپاه به شناورهای آمریکایی، ناوچه مائویی آمریکا مجبور به شلیک 30 تیر اخطار به سمت قایق ها شده است.

عکس منتشره وزارت دفاع آمریکا از حادثه دیروز در تنگه هرمز بنا به مدعای کربی این اقدام پس از آن صورت گرفت که قایق های تندرو به اخطارها شامل به صدا درآوردن بوق کشتی و نیز اخطارهای رادیویی توجهی نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلیک اخطار ناو آمریکا به سمت قایق های تندرو سپاه در خلیج فارس

شلیک اخطار ناو آمریکا به سمت قایق های تندرو سپاه در خلیج فارس