مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 06:002021-05-15سياسي

بچه ها و دنیای قصه ها را باور کنیم/ چطور آموزش ها را در قالب داستان بگنجانیم؟


مادربزرگم در کودکی هر شب برایم داستان های جذاب و مختلفی از پیامبران براساس قرآن کریم تعریف می کرد به حدی این داستان ه بر لوح وجودم نقش بسته که هنوز هم شب ها موقعی که چشمانم را می بندم، - گروه خانواده؛زهره سعیدی: از زمانی که کودکی مان را به خاطر می آوریم ، قصه های  جذاب مادربزرگ، پدربزرگ و والدین مان در ذهن مان مرور می شود که ما را به دنیایی می برد که هنوز هم برای مان شیرین است.

اما حالا خودمان به عنوان پدر و مادرهای امروز چقدر حوصله داریم و بلد هستیم که برای بچه های مان قصه بگوییم؟ حال که دیگر مثل گذشته بچه ها با پدر و مادربزرگ ها زندگی نمی کنند و خانواده ها هسته ای تر شده اند، چقدر پدر و مادرها این مسئولیت را برعهده می گیرند که برای بچه هایشان همیشه قصه بگویند.

    قصه گویی در سبک زندگی بزرگان دینی آیت الله حائری شیرازی در جایی تعریف می کردند زمانی که بچه بودند، وقتی همه به خواب می رفتند، آخر شب نزد پدرشان می رفتند تا پدر برایشان قصه پیغمبران را از همان طفولیت نقل کنند، گاهی این قصه ها چندین شب به طول می انجامیده اما او مصر برای گوش دادنشان بوده است.

به طوریکه مثلا زمانی که به ایام محرم می خوردند، پدرشان جریان عاشورا و امام حسین علیه السلام و شهادتشان را تعریف می کردند یا در ماه های دیگر به فراخور درباره دیگر مناسبت های مذهبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بچه ها و دنیای قصه ها را باور کنیم/ چطور آموزش ها را در قالب داستان بگنجانیم؟

بچه ها و دنیای قصه ها را باور کنیم/ چطور آموزش ها را در قالب داستان بگنجانیم؟