مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-18اقتصادي

پیه سوز سفالی، المان ورودی شهر زیرزمینی تفرش شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: پیه سوز سفالی، به عنوان المان ورودی شهر زیرزمینی تفرش انتخاب شد.

- ، مصطفی مرزبان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار کرد: شهر زیرزمینی تفرش از سال 1397 با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال طی انعقاد قرارداد شهرداری شهر تفرش و دانشگاه نیشابور و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی مورد کاوش مرحله اول قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه، در فصل اول این کاوش، چهار هزار و 500 قطعه سفال، کاشی های زرین فام و لاجوردی کشف شد که قدمت این دستکند را می توان بین سده های 5 تا 10 هجری قمری تخمین زد، افزود: خرداد ماه 1399 فاز دوم کاوش های دستکند ترخوران تفرش با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از سوی شهرداری تفرش آغاز شد.

مرزبان اظهار کرد: براساس کاوش های صورت گرفته، فضاهایی در سه طبقه شناسایی شده که به عنوان راهروهای ارتباطی در مقیاس کوچک تر فضای مسکونی کاربرد داشته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان مرکزی خاطر نشان کرد: همزمان با کاوش های باستان شناسی، عملیات ساماندهی و آماده سازی محوطه برای بازدید عموم نیز در دستور کار قرار داشته است، به گفته مرزبان: عملیات ساماندهی و آماده سازی در محوطه دستکند زیرزمینی تفرش برای بازدید عموم ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیه سوز سفالی، المان ورودی شهر زیرزمینی تفرش شد

پیه سوز سفالی، المان ورودی شهر زیرزمینی تفرش شد