ویژگی های تعلیم و تربیت از منظر شهید مطهریعضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به نظرات اندیشمندان غربی و اسلامی درباره تعلیم و تربیت گفت: از منظر شهید مطهری همانطور که جسم نیازهایی دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، دومین روز پانزدهمین همایش حکمت مطهر با محوریت اسلام و ایران در قرن جدید به میزبانی دانشگاه صداوسیما برگزار شد. در این همایش، احمد سفلایی، عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما به بررسی ویژگی های تعلیم و تربیت اسلامی در کتاب داستان راستان اثر استاد شهید مطهری پرداخت و گفت: دین اسلام همواره نگاه ویژه ای به تعلیم و تربیت داشته و امام خمینی (ره) معلمی را شغل انبیا دانسته است. وی با بیان اینکه دغدغه بسیاری از دانشمندان و فلاسفه مسلمان، تربیت اسلامی بوده است، افزود: در جمع بندی آرای متفکران غربی 11 ویژگی را در طول دوره های مختلف می توان استخراج کرد. سقراط معتقد بود از طریق گفت وگو تربیت صورت می گیرد. افلاطون استعدادهای برتر را امری مهم می دانست. ارسطو ایجاد کنترل انگیزه های عاطفی حاکم بر طبیعت را از طریق دستیابی به حقیقت مد نظر قرار داد. سفلایی ادامه داد: روسو به آزادسازی انسان و رهایی از قید و بندها معتقد بود. اسپنسر خوشبختی را برای همه می داند و می گوید که شهروند شایسته باید آموزش ببیند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |