مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 12:552021-05-18اقتصادي

کارگاه «آشنایی با قوانین و مقررات جدید چک» برگزار می شود


انجمن علمی حقوق دانشگاه اراک با همکاری انجمن علمی حقوق دانشگاه میبد، دهمین نشست از سلسله نشست های حقوقی خود را با موضوع «آشنایی با قوانین و مقررات جدید چک» برگزار می کند.

- انجمن علمی حقوق دانشگاه اراک با همکاری انجمن علمی حقوق دانشگاه میبد، دهمین نشست از سلسله نشست های حقوقی خود را با موضوع آشنایی با قوانین و مقررات جدید چک برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانشجویان ایسنا، کسب و کارهای مختلف به دلیل نداشتن نقدینگی در مبادلات تجاری خود از خرید و فروش مدت دار و اصطلاحا نسیه ای استفاده می کنند که چک یکی از ابزارهای بسیار رایج در ایران است و انجام چنین معاملاتی را میسر می کند.

با وجود اینکه قانون چک در دفعات و مقاطع زمانی مختلفی اصلاح و بازنگری شده بود، اما بازهم مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی به وجود آورده بود.

در 13 آبان سال 1397 قانون اصلاح قانون صدور چک در 11 ماده توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در 23 آبان همان سال به تأیید شورای نگهبان قانون اساسی رسید.

پس از تقریباً دو سال از تصویب قانون جدید چک ، بانک مرکزی در بخشنامه ای صدور چک بانکی در وجه حامل، پشت نویسی و ظهرنویسی چک را بر اساس قانون جدید چک از 21 آذر 99 ممنوع اعلام و بیان کرد که هرگونه نقل و انتقال چک باید در سیستم یکپارچه بانک مرکزی (سامانه صیاد) به ثبت برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه «آشنایی با قوانین و مقررات جدید چک» برگزار می شود

کارگاه «آشنایی با قوانین و مقررات جدید چک» برگزار می شود