مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-05-20اقتصادي

دولت برای تامین بودجه از مردم قرض گرفت/ مدیریت رمز ارزها نباید انفعالی باشد


وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای تامین منابع بودجه سال 99 یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد، گفت: اوراق فروختیم و از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش اقتصاد هوشمند در جمع خبرنگاران در مورد  استقراض دولت از بانک مرکزی اظهارداشت: سال 99 از نظر تامین مالی بحرانی ترین و موفق ترین سال بوده و از بودجه 571 هزار میلیارد تومانی فقط 12 هزار و 600 میلیارد تومان را از  طریق فروش نفت تامین کردیم.

  وزیر اقتصاد با بیان اینکه بدون یک ریال استقراض از بانک مرکزی توانستیم بودجه سال 99 را تامین کنیم، گفت: به جای اینکه از بانک مرکزی قرض بگیریم اوراق فروختیم و از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم.

 همچنین در بخش مالیات در سال گذشته تحقق 107درصدی داشتیم.

وی اظهار داشت: در اقتصاد هوشمند، فرایند ورودی ها باید با خروجی متناسب باشد و در فرایند تولید اگر یک واحد ورودی داشتیم باید خروجی آن بیشتر از یک واحد باشد.

   وزیر اقتصاد با بیان اینکه فناوری های جدید سقف ندارد، افزود:فناوری های نو همواره متناسب با توسعه ابزارها توسعه پیدا می کنند و باید از عوامل تولید به بهترین نحو استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای تامین بودجه از مردم قرض گرفت/ مدیریت رمز ارزها نباید انفعالی باشد

دولت برای تامین بودجه از مردم قرض گرفت/ مدیریت رمز ارزها نباید انفعالی باشد