مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 02:452021-05-21پزشكي

محققان: روزی 4 هزار و 400 قدم راه بروید


محققان می گویند تنها پیمودن چهار هزار و 400 گام در روز می تواند برای محافظت از انسان در برابر ابتلا به بیماری های جدی کافی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از روزنامه دیلی میل، یک محقق دانشگاه هرتفوردشایر در بررسی مزایای سطوح مختلف فعالیت بدنی برای سلامتی متوجه شدند که به جای پیمودن 10 هزار قدم در روز که معمولا توصیه می شود می توان با پیمودن تنها چهار هزار و 400 قدم در روز از ابتلا به بیماری های جدی پیشگیری کرد.

مشخص شده است که فعالیت بدنی می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند زوال عقل و برخی سرطان ها کمک کند و شرایطی مانند دیابت نوع 2 را بهبود بخشد، اما برای پیمودن 10 هزار قدم در روز یک فرد ​باید بطور متوسط ​حدود دو ساعت پیاده روی کند، در حالی که طی کردن چهار هزار و 400 قدم در روز، تنها 53 دقیقه طول می کشد.

لیندسی باتومز ، متخصص ورزش و فیزیولوژی سلامت دانشگاه هرتفوردشایر در این بررسی نتیجه تحقیقات در مورد فواید پیمودن هدف 10 هزار قدم در روز را مطالعه کرد.

باتومز نوشت: به نظر می رسد که هدف پیاده روی 10 هزار قدم در روز در حقیقت ناشی از یک بازاریابی برای گام شماری باشد که در سال 1965 توسط شرکت Yamasa Clock در ژاپن فروخته شد.

این دستگاه که Manpo-kei نام داشت، به معنی 10 هزار پله متر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان: روزی 4 هزار و 400 قدم راه بروید

محققان: روزی 4 هزار و 400 قدم راه بروید