مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 03:352021-05-22اقتصادي

پنل های خورشیدی ساختمانی بومی سازی شد/ راه اندازی اولین خط تولید تا تیرماه


متخصصان کارآفرین ایرانی بازگشته به کشور موفق به ساخت پنل های خورشیدی ساختمانی شدند و در صدد هستند خط تولید این پنل ها را راه اندازی کنند.

- دکتر علی دبیریان مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس و کارآفرین ایرانی بازگشته به کشور از سوییس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره محصول تولیدی در این شرکت گفت: اخیرا استفاده از انرژی خورشیدی به واسطه پنل های خورشیدی به موضوع مهمی در کشور تبدیل شده است به همین دلیل ما هم به سمت تولید این پنل ها رفته ایم.

وی با بیان اینکه در صدد برآمدیم که پنل های خورشیدی ساختمانی تولید کنیم، گفت: به دلیل اینکه تولید چنین پنل هایی هنوز در کشورهایی مانند چین رایج نشده و در کشورهای اروپایی ساخته می شود، می تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشد از این رو به سمت ساخت این پنل های خورشیدی ساختمانی روی آوردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان، این پنل های خورشیدی 100وات هستند و می توانند جایگزین مناسبی برای روشنایی ساختمان ها و نورگیرها باشند برای همین استفاده از فلز آلومینیوم کاربردی در نورگیرها کمتر می شود.

دبیریان با بیان اینکه نمونه خارجی این پنل های ساختمانی در کشور وجود ندارد، گفت: در حال حاضر چنین پنلهایی در اروپا استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنل های خورشیدی ساختمانی بومی سازی شد/ راه اندازی اولین خط تولید تا تیرماه

پنل های خورشیدی ساختمانی بومی سازی شد/ راه اندازی اولین خط تولید تا تیرماه