مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 06:052021-05-22اقتصادي

جولان عینک آفتابی غیراستاندارد در بازار/ ورود چشم پزشکان به واردات عینک


رییس اتحادیه عینک سازان و عینک فروشان تهران از افزایش عرضه عینک های آفتابی قاچاق و بی کیفیت در بازار به دلیل ممنوعیت واردات این محصول خبر داد و با تاکید بر اینکه فروش عینک در کلینیک های چشم پزشکی و توسط چشم پزشکان تخلف و غیرقانونی است، گفت که در چنین شرایطی بخشی از چشم پزشکان خودشان واردکننده عینک شده اند.

حمید ثابت قدم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش عینک آفتابی گفت: از حدود دو سال پیش عینک آفتابی در گروه چهار قرار گرفته که کالاهای این گروه ممنوع است و ثبت سفارش نمی شود.

بنابراین عینک آفتابی به صورت قانونی ازطریق گمرک وارد نمی شوند و فقط به صورت غیر قانونی و غیراستاندارد وارد می شود چون نظارتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عدم ثبت سفارش باعث افزایش عرضه عینک های آفتابی قاچاق و بی کیفیت در بازار شده، تصریح کرد: عینک های بدون کیفیت و قاچاق بر بینایی افراد تاثیر منفی و مخرب می گذارد.

از طرف دیگر به گفته رییس اتحادیه عینک سازان و عینک فروشان تهران از لحاظ دانش و زیرساخت امکان تولید عینک در کشور وجود ندارد، بنابراین عینک یک کالای کاملا وارداتی است و همین مسئله باعث شده تا نوسانات قیمت ارز بر آن تاثیر بگذارد و واردکنندگان عینک با مشکلات زیادی مواجه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان عینک آفتابی غیراستاندارد در بازار/ ورود چشم پزشکان به واردات عینک

جولان عینک آفتابی غیراستاندارد در بازار/ ورود چشم پزشکان به واردات عینک