مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 09:102021-05-24سياسي

افتتاح موزه مشاهیر تربت حیدریه


موزه مشاهیر تربت حیدریه (خراسان رضوی) ظهر روز دوشنبه در مقبره مرحوم حاج محمدرضا لاری با حضور نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی افتتاح شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در آیین افتتاح این موزه گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت میراث فرهنگی، ضمن افتتاح موزه مشاهیر، 2 نمایشگاه شهاب سنگ و لیوان نیز در رباط تاریخی لاری افتتاح شد.

علی محمدی با بیان این که در این موزه نزدیک به 70 سند تاریخی، تندیس مشاهیر و دیگر اشیای تاریخی گردآوری شده است افزود: با توجه به قدمت تاریخی تربت حیدریه، ایجاد موزه دایمی مشاهیر بسیار ضروری به نظر می رسید.

وی با بیان این که جانمایی موزه نیز برای ما بسیار مهم بود اظهار کرد: در نهایت تصمیم بر آن گرفته شد به پاس خدمات مرحوم لاری به فرهنگ و تاریخ این خطه و با توجه به این که بنا داشتیم آرامگاه وی به محلی برای آیند و روندگردشگران تبدیل شود لذا موزه را در این مکان دایر کردیم.

مجموعه دار شهاب سنگ نیز در این آیین گفت: در این نمایشگاه 73 قطعه شهاب سنگ از یک گرم تا 9 کیلوگرم از بیابان های تربت حیدریه جمع آوری و عرضه شده است.

ابوالفضل عباسی سیوکی افزود: شهاب سنگ ها در مدت 12 سال توسط خود و خانواده ام جمع آوری و شامل سه مدل شهاب سنگ آهنی، سنگی و سنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح موزه مشاهیر تربت حیدریه

افتتاح موزه مشاهیر تربت حیدریه