مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 05:252021-05-25اقتصادي

قاچاق 150 میلیارد دلار پول نفت مسروقه از عراق


رییس جمهور عراق هنگام معرفی یک قانون جدید برای مبارزه با فساد، اظهار کرد: حدود 150 میلیارد دلار درآمد نفتی از زمان سقوط صدام حسین در سال 2003 به سرقت رفته و به خارج از این کشور قاچاق شده است.

- رییس جمهور عراق هنگام معرفی یک قانون جدید برای مبارزه با فساد، اظهار کرد: حدود 150 میلیارد دلار درآمد نفتی از زمان سقوط صدام حسین در سال 2003 به سرقت رفته و به خارج از این کشور قاچاق شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برهم صالح، رییس جمهور عراق با درخواست از پارلمان برای تصویب این قانون به منظور ریشه کنی فسادی که این کشور را فراگرفته است، اظهار کرد: از حدود یک تریلیون دلار درآمد نفتی که از سال 2003 حاصل شده، 150 میلیارد دلار به سرقت رفته و به خارج از عراق قاچاق شده است.

این لایحه قانونی که از سوی صالح به پارلمان عراق تقدیم شد، بررسی مبادلات بیش از 500 هزار دلار و همچنین حسابهای بانکی را پیشنهاد می کند و توجه ویژه ای به حسابهایی خواهد شد که بیش از یک میلیون دلار دارند.

با این حال فاضل ابو رقیف، کارشناس سیاست و امنیت داخلی عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: متاسفانه این قانون ممکن است هرگز در پارلمان تصویب نشود.

احزاب سیاسی که نمایندگان پارلمان به آنها تعلق دارند برای کارشکنی اقدام خواهند کرد و بنابراین این قانون تصویب نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق 150 میلیارد دلار پول نفت مسروقه از عراق

قاچاق 150 میلیارد دلار پول نفت مسروقه از عراق