مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 02:102021-05-25سياسي

حدود 10 پرونده داوطلبان انتخابات دو بار بررسی شد


بر اساس قوانین در بررسی صلاحیت ها همانند سایر تصمیماتی که در شورای نگهبان گرفته می شود، معیار تصمیم گیری، رأی اکثریت مطلق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیامک ره پیک در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به سؤالات مربوط به چگونگی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان پرداخت.

ره پیک افزود: ما هر تصمیمی که ما در شورای نگهبان می گیریم باید با حداقل 7 رأی به تأیید برسد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان افزود: مثلاً اگر به هر دلیلی یکی از اعضاء غایب باشد همچنان معیار تصمیم گیری اکثریت مطلق 7 رأی باید به یک تصمیم ابراز شود.

ره پیک گفت: این امر در مصوبات مجلس نیز وجود دارد که ما اگر بخواهیم در خصوص مصوبات مجلس نیز در شورا رأی بگیریم و بخواهیم مغایرت بگیریم باید حداقل 7 رأی وجود داشته باشد.

وی افزود: در بررسی صلاحیت ها نیز به همین شکل است و اگر جایی نیاز به تأیید صلاحیت وجود دارد حداقل باید 7 رأی وجود داشته باشد از 12 رأی تا بتوانیم بگوییم صلاحیت یا احراز صلاحیت صورت گرفته است.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: بنابر این ممکن است در مورد خاصی 7 رأی تأیید صلاحیت داشته باشد و بعضی جا ها ممکن است 8 رأی و بعضی جا ها بیشتر نیز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 10 پرونده داوطلبان انتخابات دو بار بررسی شد

حدود 10 پرونده داوطلبان انتخابات دو بار بررسی شد