مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 09:552021-05-26بين الملل

رایزنی مقامات ازبکستان و افغانستان؛ خط آهن مزارشریف-پیشاور محور گفت وگو


معاون نخست وزیر ازبکستان و رییس دفتر ریاست جمهوری افغانستان در شهر «ترمذ» با یکدیگر دیدار و مسائل روز در همکاری های دوجانبه در زمینه های سرمایه گذاری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و محمد شاکر کارگر رییس به ازبکستان و برگشت از طریق قلمرو افغانستان استقبال کردند.

طرفین همچنین در مورد تداوم همکاری ها در این مسیر برای توسعه بیش از پیش پتانسیل حمل و نقلی- ترانزیتی دو کشور به توافق رسیدند.

مقامات دو کشور همچنین چشم انداز تعمیق همکاری های اقتصادی و بازرگانی را نیز بررسی کردند.

تاکید شد که در چهار سال اخیر حجم مبادلات بازرگانی با یک و نیم برابر افزایش در سال گذشته میلادی در سطح حدود 800 میلیون دلار قرار گرفته است.

طرفین آمادگی خود را برای اجرای اقدامات مشترک مبنی بر تامین افزایش مبادلات بازرگانی ازبکستان و افغانستان تا 2 میلیارد دلار در سال های نزدیک اعلام کردند.

  مقامات دو کشور همچنین همکاری های متقابل در بخش انرژی مانند تسریع روند اجرای طرح ساخت خطوط انتقال برق سرخان- پل خمری را بررسی کردند.

همچنین در چارچوب گفت و گوها چشم انداز برگزاری در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در شهر کابل ، نشست دوره ای کمیسیون بین دولتی در همکاری های اقتصادی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی مقامات ازبکستان و افغانستان؛ خط آهن مزارشریف-پیشاور محور گفت وگو

رایزنی مقامات ازبکستان و افغانستان؛ خط آهن مزارشریف-پیشاور محور گفت وگو