مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 14:352021-05-26سياسي

بیش از 28000 پرونده قضایی کرمانشاه در سال 99 به سازش رسید


رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: بیش از 28 هزار پرونده قضایی در این استان طی سال 99 به سازش رسید.

- ، پرویز توسلی زاده بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ستاد مصلحین در مسجد نور المهدی شهرک رسالت شهر کرمانشاه ایجاد صلح و سازش میان مردم را از اولویت های دادگستری کل استان کرمانشاه دانست و اظهار کرد: آمار پرونده های دادگستری این استان بالا بوده و این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی افزود: کادر قضایی و اداری دادگستری استان کرمانشاه باید همواره در دسترس مردم باشد و تا حد امکان پرونده ها را به سمت مصالحه برده و از صدور حکم و اعمال مجازات خودداری کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به هزینه های اختلاف میان مردم که منجر به صدور حکم می شود، گفت: یقیناً اثرات مثبتی که مصالحه در روابط بین افراد می گذارد، ماندگار بوده و این مهم با صدور رأی و مجازات حاصل نمی شود.

وی با بیان اینکه صدور حکم و مجازات و برخورد شدید باید برای جرایم مهمه باشد، تصریح کرد: مقوله سازش از تأکیدات و مستحبات مؤکد دینی بوده و آثار ارزشمند معنوی این عمل نیک بسیار مهم و ماندگار است.

توسلی زاده با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی شایسته آرامش است، افزود: اسلام حدود رفتارها را مشخص کرده و اگر افراد در این حدود حرکت کنند، زندگی به بهترین شکل در این جامعه جریان پید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 28000 پرونده قضایی کرمانشاه در سال 99 به سازش رسید

بیش از 28000 پرونده قضایی کرمانشاه در سال 99 به سازش رسید