مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 08:302021-05-27سياسي

شفاف سازی و اقناع افکار عمومی در مورد رد صلاحیت ها


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در مورد اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان بیانیه صادر کرد.

- در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد پیشنهاد شد؛ شفاف سازی و اقناع افکار عمومی در مورد رد صلاحیت ها ایسنا/یزد شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در مورد اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان بیانیه صادر کرد.

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد آمده است؛ مهم ترین وظیفه شورای نگهبان صیانت از قانون است و طبق قانون این شورا وظیفه دارد بدون توجه به عوامل داخلی یا خارجی، طبق قانون اساسی رفتار کند.

اما در این میان عده ای از سر دلسوزی و عده ای نیز مغرضانه می گویند شورای نگهبان باید علاوه بر قانون، برخی مصالح را برای افزایش مشارکت مردم را نیز در نظر بگیرد، این در حالی است که بر طبق قانون، شورای نگهبان مجاز به این کار نیست.

مصلحت سنجی به عهده نهادها و افرادی چون مجمع تشخیص مصلحت نظام، سران قوا و یا رهبری است لذا با تفاسیر فوق، لازم است نهایت تشکر را از شورای محترم نگهبان به خاطر پایبندی به قانون داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفاف سازی و اقناع افکار عمومی در مورد رد صلاحیت ها

شفاف سازی و اقناع افکار عمومی در مورد رد صلاحیت ها