مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 07:552021-05-29سياسي

وجود 11 بافت تاریخی در استان سمنان/ مرمت بافت در اولویت است


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان از وجود 11 بافت تاریخی در استان خبر داد و گفت: مرمت این بافت ها در اولویت میراث قرار دارد.

- ، محمدرضا دوست محمدی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل میراث در سمنان بابیان اینکه گستره حفظ میراث غیر منقول تنها به بناهای تاریخی منتهی نمی شود، ابراز داشت: بافت تاریخی به عنوان جزیی از میراث غیر منقول در دل خود میراث فاخری را جای داده است.

وی ضمن بیان اینکه در استان سمنان 11 بافت تاریخی وجود دارد، افزود: عناصر ریزگانه ای که در این بافت ها قرار می گیرند یک کلونی را ایجاد می کند که حفظ آن به عنوان ویژگی های کاربردی و ماهیتی بسیار حائز اهمیت و در اولویت میراث فرهنگی قرار دارد.

لزوم ورود دستگاه ها به حوزه میراث سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه میراث می کوشد تا با مرمت و نظارت بر بافت تاریخی ارزش های تاریخی آن را حفظ کند، ابراز داشت: میراث فرهنگی در بسیاری از موارد بسیار مظلوم بوده است اما با این حال تلاش کرد تا کار خود را با بهترین نحو انجام دهد که مرمت این تعداد بافت تاریخی اثبات این دلالت خواهد بود.

دوست محمدی بابیان اینکه در بسیاری از موارد در حوزه حفظ میراث، نقش آن ها نادیده گرفته شده و همکاری چندانی با این بخش صورت نمی گیرد، تصری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 11 بافت تاریخی در استان سمنان/ مرمت بافت در اولویت است

وجود 11 بافت تاریخی در استان سمنان/ مرمت بافت در اولویت است