مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 12:202021-05-29اقتصادي

باید و نبایدهای پیشرفت و توسعه کشور/ تجربه های تلخ گذشته را تکرار نکنیم


رییس جهاددانشگاهی توسعه صنعتی را زیربنای اصلی توسعه اقتصادی کشور دانست و تأکید کرد: از تجربه های تلخ گذشته باید درس گرفت و برای آینده آنها را تکرار نکنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی با تشریح مشکلات پیش روی توسعه صنعتی در کشور، از عدم وجود آمایش سرزمینی، مشخص نبودن پیشران های توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، عدم رعایت اقتصاد مقیاس؛ استفاده نکردن از همه ظرفیت صنایع کشور برای دانش بنیان شدن محصولات تولیدی و عدم شفافیت بسیاری از فعالیت های اقتصادی به عنوان مهم ترین مشکلات در این عرصه نام برد و به دولت آینده یادآوری کرد تجربه تلخ گذشته را در این حوزه تکرار نکنیم.

نبود اراده برای توسعه دانش بنیان متکی بر توان ملی دکتر طیبی با اشاره به آسیب هایی که پیشرفت و توسعه کشورمان همواره با آن مواجه بوده اند گفت: موضوع نبود اراده برای توسعه دانش بنیان متکی بر توان ملی و انتخاب مدیران بدون توجه به درجه خودباوری و کار آمدی آنها برای تحقق این هدف، عوامل اصلی بروز این آسیب هستند.

پیشرفت حاصل اراده و انتخاب مدیران توانمند برای برنامه ریزی صحیح و اجرای درست برنامه ها جهت رسیدن به افق های در نظر گرفته شده در چشم انداز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای پیشرفت و توسعه کشور/ تجربه های تلخ گذشته را تکرار نکنیم

باید و نبایدهای پیشرفت و توسعه کشور/ تجربه های تلخ گذشته را تکرار نکنیم