مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 23:402021-05-29اقتصادي

پیش بینی تولید 14 هزار تن یونجه در مزارع زنجان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از آغاز عملیات برداشت چین اول محصول یونجه از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 14 هزار تن یونجه از مزارع زنجان برداشت شود.

- حسام امیرمقدمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان از آغاز عملیات برداشت چین اول محصول یونجه در مزارع شهرستان زنجان از هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: 6 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت محصول یونجه آبی و دیمی زنجان رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در چین نخست حدود 14 هزار تن علوفه تر برداشت شود، عنوان کرد: این محصول پس از مراحل خشک کردن و بسته بندی در اختیار دامداران قرار می گیرد.

وی با اشاره به شرایط خشکی حاکم در سال جاری عنوان کرد: سیاست حمایت از توسعه و تولید علوفه جزو برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی است.

امیرمقدمی با اشاره به اینکه توسعه کشت علوفه های نوین (کم آب بر) از جمله سورگوم با توجه به نیاز دامداران برای تعلیف دام مورد تاکید است، بیان کرد: کشت سورگوم مزایای بسیار زیادی از جمله برداشت تا سه چین، نیاز آبی کمتر نسبت به ذرت ( یک سوم) و ارزش تغذیه به مراتب بالاتر از ذرت ، افزایش تولید شیر تا 30درصد، کیفیت نشاسته بالا، درصد پروتیین بالا تا 9 درصد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 14 هزار تن یونجه در مزارع زنجان

پیش بینی تولید 14 هزار تن یونجه در مزارع زنجان