مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 05:002021-05-30اقتصادي

تفاهمات جدید گمرکی و سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق


وزیر امور اقتصادی کشورمان از انجام تفاهمات گمرکی و سرمایه گذاری جدید بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ دکتر فرهاد دژپسند عصر دیروز و در پایان دو نوبت نشست در صبح و بعد از ظهر با وزیر دارایی عراق و هیأت همراه در خصوص محور گفتگو ها و دستاورد های این نشست، با بیان اینکه حجم تجارت بین دو کشور ایران و عراق در مقایسه با حجم اقتصاد و تجارت دو کشور، قابل توجه، اما ناکافی است، ابراز امیدواری کرد با تفاهمات به دست آمده، میزان تجارت میان ایران و عراق بیش از پیش افزایش یابد.

وزیر اقتصاد کشورمان افزود: با توجه به سابقه دیرینه و فرهنگ مشترک بین ایران و عراق، چنین اقتضاء می کند که ما در مورد توسعه روابط اقتصادی دو کشور تدابیر ویژه ای بیاندیشم.

وی گفت: یکی از بحث هایی که امروز به آن پرداختیم، رفع مشکلات گمرکی دو طرف بود که بحث ها و تفاهمات خیلی خوبی داشتیم و قرار شد گفتگو ها و همکاری ها در این زمینه تداوم پیدا کند.

وی با تأکید بر توافق طرفین در خصوص تبادل تجربیات در زمینه فعالیت های گمرکی و تسهیل تجارت بازرگانان دو کشور، اعلام کرد: در همین خصوص قرار شد رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، به زودی سفری به عراق داشته باشد و انشالله تدابیر و هماهنگی های بیشتری در ارتباط با توسعه روابط تجاری اندیشیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهمات جدید گمرکی و سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق

تفاهمات جدید گمرکی و سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق