مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 05:452021-05-30اقتصادي

هیچ دریافتی به غیر از تنخواه از بانک مرکزی برای بودجه نداشتیم


دولت هیچ دریافتی به غیر از دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای تامین مالی بودجه نداشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اقتصاد، فرهاد دژپسند در حاشیه دیدار با همتای عراقی خود در پاسخ به سؤال خبرنگاران، از افزایش 48 درصدی ارزش صادرات کشور در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: امیدواریم در ادامه سال این روند رو به رشد در صادرات و تجارت خارجی همچنان ادامه یابد.

  وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی از شائبه ها مبنی بر فشار دولت به است} سازگاری ندارد، ضمن اینکه مگر ممکن است دولت ظرف دو ماه از بانک مرکزی بخواهد معادل 375 هزار میلیارد تومان را در بازار تبدیل به ریال کند.

  وزیر اقتصاد در ادامه گفت: به شدت این موضوع را تکذیب می کنم و در واقع به جز تنخواهی که از بانک مرکزی هر سال گرفتیم در این دو ماه هیچ دریافتی اضافی نداشتیم و این رویه، یک سابقه دیرینه تاریخی است و تأکید می کنم، هیچ گونه مطالبه مالی از این مسیر از بانک مرکزی نداشته ایم.

دژپسند در ادامه سخنانش به فرمول قانونی استفاده از تنخواه سالانه اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون سالانه، به اندازه سه درصد بودجه عمومی دولت می توانیم از تنخواه گردان بانک مرکزی استفاده کنیم و این فرایند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ دریافتی به غیر از تنخواه از بانک مرکزی برای بودجه نداشتیم

هیچ دریافتی به غیر از تنخواه از بانک مرکزی برای بودجه نداشتیم