مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 05:552021-05-30اقتصادي

تفاهمات گمرکی و سرمایه گذاری جدید بین ایران و عراق


وزیر اقتصاد از تفاهمات گمرکی و سرمایه گذاری جدید بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق خبر داد و گفت: ارزش صادرات کشور در دو ماه ابتدایی امسال 48 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهاد دژپسند عصر دیروز و در پایان دو نوبت نشست در صبح و بعد از ظهر با وزیر دارایی عراق و هیأت همراه در خصوص محور گفتگو ها و دستاورد های این نشست، با بیان اینکه حجم تجارت بین دو کشور ایران و عراق در مقایسه با حجم اقتصاد و تجارت دو کشور، قابل توجه اما ناکافی است، ابراز امیدواری کرد با تفاهمات به دست آمده، میزان تجارت میان ایران و عراق بیش از پیش افزایش یابد.

وزیر اقتصاد افزود: با توجه به سابقه دیرینه و فرهنگ مشترک بین ایران و عراق، چنین اقتضاء می کند که ما در مورد توسعه روابط اقتصادی دو کشور تدابیر ویژه ای کنیم که یکی از بحث هایی که امروز به آن پرداختیم، رفع مشکلات گمرکی دو طرف بود که بحث ها و تفاهمات خیلی خوبی داشتیم و قرار شد گفت و گوها و همکاری ها در این زمینه تداوم پیدا کند.

وی با تأکید بر توافق طرفین در خصوص تبادل تجربیات در زمینه فعالیت های گمرکی و تسهیل تجارت بازرگانان دو کشور، اعلام کرد: در همین خصوص قرار شد رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، به زودی سفری به عراق داشته باشد و تدابیر و هماهنگی های بیشتری در ارتباط با توسعه روابط تجاری اندیشیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهمات گمرکی و سرمایه گذاری جدید بین ایران و عراق

تفاهمات گمرکی و سرمایه گذاری جدید بین ایران و عراق