مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 13:052021-05-30سياسي

گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد اجرای قانون چک نهایی شد


گزارش کمیسیون اصل 90 درباره اجرای قانون چک و همچنین خسارات وارد شده به بیت المال درباره پالایشگاه خلیج فارس توسط وزیر نفت در کمیسیون اصل 90 نهایی و برای قرائت در صحن مجلس به هیأت رییسه ارسال شد.

- علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص جلسه امروز (یکشنبه، 9 خرداد ماه) کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: دو گزارش کمیسیون در مورد نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک و همچنین خسارت چند میلیارد دلاری وزیر نفت به بیت المال در پالایشگاه خلیج فارس جهت ارائه به هیأت رییسه و قرائت در صحن علنی بررسی، تدوین و اصلاح شد.

وی افزود: کمیسیون جمهوری اسلامی ایران پیرامون اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک را مورد بررسی قرار داده است.

  خضریان ادامه داد: طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی پیش از اصلاح قانون مذکور در سال 1397، بیش از 17 میلیون فقره چک به ارزش بیش از 160 هزار میلیارد تومان در سال 1396 برگشت خورده بود که معادل بیش از 23 درصد از ارزش چک های صادره بوده است.

به عبارت دیگر درصد بالای چک های برگشتی علاوه بر از رونق انداختن کسب و کارها، منجر به افزایش پرونده های ورودی به قوه قضاییه نیز شده بود تا جایی که در این سال رتبه دوم پرونده های حقوقی به موضوع مطالبه وجه چک اختصاص داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد اجرای قانون چک نهایی شد

گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد اجرای قانون چک نهایی شد