مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 خرداد 1400 ساعت 22:452021-05-30اقتصادي

توسعه بازارهای منطقه ای کلید اصلی افزایش صادرات غیرنفتی


با توجه به وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی، افزایش صادرات غیرنفتی با هدف خنثی سازی تحریم ها، ضرورت دارد.

بهترین گزینه برای گسترش صادرات غیرنفتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ایران یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت و مشتقات آن در جهان است و طبق آمارها ، جزو 10 کشور بزرگ صادر کننده نفت خام قرار دارد.

نمودار زیر ارزش دلاری نفت صادراتی ایران (میلیون دلار) را نشان می دهد: نمودار 1- صادرات نفتی کشور طی سال های 1380 تا 1399(میلیون دلار) با توجه به وابستگی بالای اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی و آسیب پذیری آن در این زمینه، ایالات متحده تحریم نفتی را یکی از ابزارهای اصلی فشار خود علیه ایران قرار داده است.

با این توضیح کاهش وابستگی اقتصاد به درآمد نفتی به عنوان اصلی ترین راه برون رفت از فشار تحریم عنوان می شود و افزایش صادرات غیرنفتی از اصلی ترین اقداماتی است که دولت ها باید دنبال کنند.

نمودار زیر، ارزش دلاری صادرات غیرنفتی ایران در بازه سال های 1380 تا 1399 را نشان می دهد: نمودار 2- صادرات غیرنفتی کشور طی سال های 1380 تا 1399(میلیون دلار) (ماخذ: آمارهای گمرک) توجه به توسعه صادرات محصولات ایرانی می تواند از مسیر رونق تولید ملی، بهبود وضعیت اشتغال و نیز عرضه کالاهای معتبر و باکیفیت ایرانی در بازار بین المللی و بازارسازی برای این محصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه بازارهای منطقه ای کلید اصلی افزایش صادرات غیرنفتی

توسعه بازارهای منطقه ای کلید اصلی افزایش صادرات غیرنفتی