مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 02:102021-05-30سياسي

یکی از مهم ترین بایسته ها در سیاست خارجی دولت جدید تنش زدایی با همسایگان است


موضوع هسته ای و تنش زدایی با کشورهای منطقه تصمیم نظام هستند و دولت و رییس جمهور آینده ایران این مسیر را دنبال خواهند کرد.

- یک کارشناس مسایل استراتژیک گفت: موضوع هسته ای و تنش زدایی با کشورهای منطقه تصمیم نظام هستند و دولت و رییس جمهور آینده ایران این مسیر را دنبال خواهند کرد.

سیدرضا میرطاهر، کارشناس مسایل استراتژیک و بین الملل در گفت وگو با ایسنا درباره اولویت های سیاست خارجی ایران در دولت آینده اظهار کرد: شرایط جدیدی در عرصه داخلی و خارجی ایران با انتخابات ریاست جمهوری آینده فراهم می شود و باید رویکردهای نوینی اتخاذ شود.

با توجه به اوضاع و شرایط منطقه ای و بین المللی یکی از مهم ترین بایسته ها در سیاست خارجی بحث تنش زدایی با همسایگان به ویژه در حوزه خلیج فارس است که البته زمینه سازی هایی از چند ماه قبل شده برای مذاکره و رایزنی میان ایران و عربستان شکل گرفته که در نوع خود تحول مهمی محسوب می شود.

وی ادامه داد: به نظر اوضاع منطقه و تغییر شرایط از ابتدای 2021، مقامات سعودی را به این جا رسانده که با توجه به تغییرات سیاسی در آمریکا و تحولات منطقه سیاست های قبلی به ویژه با ایران در ایجاد ائتلاف با اسراییل و دیگر شرکا را مورد بازبینی قرار دهند و احتمالا یکی از دلایل مذاکرات ایران و عربستان همین مساله است لذا ضروری است درباره بحران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از مهم ترین بایسته ها در سیاست خارجی دولت جدید تنش زدایی با همسایگان است

یکی از مهم ترین بایسته ها در سیاست خارجی دولت جدید تنش زدایی با همسایگان است