مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 06:502021-05-31سياسي

توسعه آگاهی حقوقی مردم موجب کاهش ورود پرونده ها به دادگستری است


جامعه وکالت هرچه گسترده تر باشد می تواند به آگاهی بخشی به اجتماع کمک کند و با گسترش آگاهی حقوقی مردم شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دادگستی خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان قزوین حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در نشست مسئولان قضایی با اعضا کانون وکلای استان قزوین ضمن اشاره به اینکه امر وکالت به عنوان یکی از دو بال فرشته عدالت است، اظهار کرد: نقش وکیل در اجرای عدالت بسیار با اهمیت است چراکه وکیل با ارائه ادله و مستندات می تواند قاضی و دستگاه قضایی را در کشف حقیقت یاری نماید.

رییس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از تلاش جامعه وکالت در اجرای عدالت و کشف حقیقت افزود: نقشی که جامعه وکالت در کشف حقیقت و صدور آرا متقن در اجرای عدالت دارد بر هیچکس پوشیده نیست.

مقام ارشد قضایی استان به محورهای مهمی که باید در آیین نامه وکالت به آن ها پرداخته شود اشاره کرد و گفت: تقویت نظارت درون سازمانی، تقویت مبارزه با فساد، تقویت دسترسی مردم به وکیل و همچنین تقویت اختیارات بر اساس قانون، باید در تدوین آیین نامه وکالت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید برعزم دستگاه قضا برای کاهش هزینه های دادرسی و آسان شدن دسترسی مردم به عدالت، تصریح کرد: نباید دسترسی به وکیل آنچنان سخت باشد که تا به فردی پیشنهاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه آگاهی حقوقی مردم موجب کاهش ورود پرونده ها به دادگستری است

توسعه آگاهی حقوقی مردم موجب کاهش ورود پرونده ها به دادگستری است