مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 08:352021-05-31اقتصادي

شمارش معکوس برای ساخت نیروگاه سیریک/تامین برق کلید شکوفایی سواحل مکران


خط اعتبار اسنادی پروژه نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک تا تاریخ 12 خردادماه سال جاری توسط روسیه فعال شده و فرآیند تامین مالی ساخت این نیروگاه آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از بزرگترین پروژه های نیروگاهی پیش بینی شده در کشور، پروژه نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی سیریک است.

بر اساس اطلاعات مکان یابی پروژه نیروگاه حرارتی سیریک، این پروژه در منطقه کوهستک استان هرمزگان در 140 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷـﺮق ﺷﻬﺮﺳـﺘﺎن ﺑﻨـﺪرﻋﺒﺎس و30 ﮐﯿﻠـﻮﻣﺘﺮی ﺟﻨـﻮب ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﯿﻨﺎب در ساحل دریای عمان در زمینی به مساحت حدود 199هکتار قرار دارد.

*جزییات فنی پروژه 1400 مگاواتی نیروگاه سیریک به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، نیروگاه سیریک از 4 واحد بخاری 350 مگاواتی تشکیل شده و کل توان نامی خروجی نیروگاه 1400مگاوات با راندمان ناخالص حدوداً 46درصد است.

بویلر در نظر گرفته شده برای این نیروگاه از نوع Super Critical یکبار گذر با سوخت اصلی گاز است و سیستم خنک کن آن نیز بصورت یکبارگذر (Once Through) با ظرفیت آب ورودی حدوداً 47.

000 مترمکعب برساعت برای هر واحد نیروگاهی (مجموعاً 188.

000مترمکعب بر ساعت) بوده و تامین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا صورت می گیرد.

برای تامین آب شیرین مصرفی نیروگاه نیز، آب شیرین کن از نوع MED با ظرفیت خروجی آب شیرین حدوداً 210مترمکعب در ساعت مدنظر قرار گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای ساخت نیروگاه سیریک/تامین برق کلید شکوفایی سواحل مکران

شمارش معکوس برای ساخت نیروگاه سیریک/تامین برق کلید شکوفایی سواحل مکران