مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت 09:352021-05-31اقتصادي

داستان تکراری تأخیر در پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستانی در فصل خرید محصول


در حالی که برداشت بیش از 80 درصد مزارع کلزا در گلستان انجام شده است هنوز هیچ مبلغی به حساب کشاورزان واریز نشده است، گویی داستان تکراری تأخیر در پرداخت مطالبات در فصل خرید تضمینی محصول هیچ گاه اتمامی نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، چند سالی می‎شود کشت کلزا به عنوان کشتی با نیاز آبی کم و از سویی محصولی که می‎تواند به کاهش واردات دانه ‎های روغنی کمک شایانی کند مورد توجه سیاستمداران و مسوولان بخش کشاورزی قرار گرفته است.

هر ساله اراضی وسیعی از گلستان زیر کشت کلزا و دانه‎های روغنی می‎رود و این استان شمالی همواره جزو رتبه ‎های نخست تولید دانه ‎های روغنی محسوب می‎شود از این رو می‎طلبد تا در بحث حمایت از تولید و خرید مناسب این محصول از کشاورزان حمایت‎های خاصی انجام شود.

سال گذشته قیمت خرید تضمینی کلزا برای سال 1400 مبلغ 11 هزار تومان اعلام شد، قیمتی که می‎توان گفت به نسبت هزینه‎های کشاورز می‎توانست رضایت نسبی این قشر را جلب کند اما با کاهش ریزش‎های جوی و از سویی سرمای نابه ‎هنگام در اسفندماه امسال شاهد کاهش عملکرد کلزا در هکتار هستیم از سویی با گذشت دو هفته از خرید تضمینی این محصول از کشاورزان هنوز مبلغی برای آنها واریز نشده است؛ گویی داستان تکراری تأخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان هر ساله باید در زمان خر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان تکراری تأخیر در پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستانی در فصل خرید محصول

داستان تکراری تأخیر در پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستانی در فصل خرید محصول