مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 04:202021-06-01اقتصادي

وضعیت آب در شهرهای استان کرمان چگونه است؟


شهرهای کرمان، بم، بروات، رمشک، زهکلوت، زرند، جیرفت، هنزا، رفسنجان، منوجان، ریگان در تنش آبی به سر می برند که این 11 شهر 60 درصد جمعیت استان را در خود جای داده اند.

- ایسنا/کرمان شهرهای کرمان، بم، بروات، رمشک، زهکلوت، زرند، جیرفت، هنزا، رفسنجان، منوجان، ریگان در تنش آبی به سر می برند که این 11 شهر 60 درصد جمعیت استان را در خود جای داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متاسفانه آب این خطه از ایران بیشتر از سفره های زیرزمینی تامین می شود به طوری که طبق گزارش شرکت آب و فاضلاب استان، آب شرب استان کرمان از طریق 937 حلقه چاه، 81 دهنه چشمه و 41 رشته قنات تامین می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به تشریح وضعیت آب شهرهای کرمان گفت: در حال حاضر نیازآبی استان 9941 لیتر بر ثانیه است، این در حالی است که توان تولید آب توسط این شرکت 9109 لیتر بر ثانیه می باشد بنابراین ما 1743 لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

وی درباره پاسخ به این سوال که وضعیت آب در روستاها چگونه است؟ اظهار کرد: 2 هزار و 650 روستا تحت پوشش این شرکت است که نیاز آبی آنها، 3639 لیتر بر ثانیه است و این در شرایطی است که توان تولید آب از سوی شرکت آبفا 2941 لیتر بر ثانیه است لذا به میزان 698 لیتر بر ثانیه کمبود وجود دارد و می طلبد که مردم نهایت صرفه جویی را جهت جلوگیری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت آب در شهرهای استان کرمان چگونه است؟

وضعیت آب در شهرهای استان کرمان چگونه است؟