مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 06:552021-06-02سياسي

تأملی بر مواجهه دوگانه­ حوزه فرهنگی و سیاسی در فضای مجازی


حوزه سیاسی، عرصه بحث و جدل و گفتگوست و اتفاقاً از نقاط قوت مردم و سرمایه ­های اجتماعی آن­ها محسوب می­ شود، و به لطف الهی، در تبیین و استمرار گفتمان انقلابی نسبتاً موفق بوده ­اند و با راهنمایی­ های رهبری نیز مصون و محفوظ ­تر از گذشته می­ گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سعید فتحعلی پژوهشگر هسته خط مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام نوشت: آزادی غیر از گمراه کردن افراد و اغواگری است.

آزادی غیر از خودرأیی و خودکامگی است.

آزادی غیر از این است که کسی هر کاری دلش خواست انجام بدهد ولو با چارچوب های پذیرفته شده جامعه یا حقوق جامعه یا حقوق افراد دیگر در تضاد باشد.

یک مرزهایی دارد آزادی.

[1]  به نام آزادی، آزادی حقیقی از ذهن­های انسان­ها در فرهنگ غربی و در مکاتب غربی گرفته شده؛ به نام آزادی چشم­های انسانها را بسته اند، عقل­های آنها را بسته اند و هرچه خواسته اند در ذهن آنها و در دل آنها نفوذ داده اند و رسوخ داده اند که این حقیقتی است که امروز ما در دنیا داریم مشاهده می کنیم.

[2] یک انسان برای اینکه آزاد باشد، کافی نیست که زیر سلطه ی یک انسان دیگر یا یک حکومت جبار (موانع بیرونی) نباشد، بلکه برای آزادی یک انسان لازم است که زیر سلطه ی قوه ی غضبیه و شهویه ی خودش (موانع درونی) هم نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأملی بر مواجهه دوگانه­ حوزه فرهنگی و سیاسی در فضای مجازی

تأملی بر مواجهه دوگانه­ حوزه فرهنگی و سیاسی در فضای مجازی