مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 08:102021-06-02اقتصادي

قطع برق به معاهده پاریس ربطی ندارد


تحت هیچ عنوان به واسطه همراهی یا همکاری یا پیوستن به یک رژیم حقوقی تغییر اقلیمی تلاش ما در زمینه توسعه نیروگاه ها متوقف یا کند نشده است به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه پیام ما، قطع شدن برق در هفته آخر اردیبهشت با ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان، بازتاب های بسیاری داشت و تحلیل های متفاوتی در مورد علل بروز آن و ریشه یابی عوامل کمبود برق مطرح شد.

خشکسالی، فعالیت ماینرها، خارج شدن نیروگاه های برق آبی از مدار، صادرات برق، فرسودگی شبکه توزیع، افزایش تقاضا و بسیاری موارد دیگر در میان تحلیل های کارشناسی به عنوان علت قطعی برق مطرح شد.

در این میان اظهار نظر هایی هم در خصوص ارتباط این اتفاقات با اجرایی شدن معاهده پاریس در کشور مطرح شد، نظریه ای که سه سال پیش هم طرح شده و با استدلال های کارشناسی رد شده بود.

حالا باز هم این سناریو مطرح شده و برخی در فضای مجازی بر موج آن سوار شده اند.

البته یادآوری این نکته ضروری به نظر می رسد که علی رغم اینکه ایران این معاهده را در سال 2015 امضا کرده است، مجلس و شورای نگهبان هنوز اجرایی شدن آن را تصویب نکرده اند و طرح دوباره این موضوع و ارتباط آن با کمبود برق در کشور به نظر آدرس اشتباه دادن است.

در خصوص جزییات این موضوع با مجید شفیع پور رییس موسسه ملی تغییر اقلیم و محیط زیست دانشگاه تهران گفتگو کردیم تا علاوه بر مروری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع برق به معاهده پاریس ربطی ندارد

قطع برق به معاهده پاریس ربطی ندارد