مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 08:202021-06-02اجتماعي

کاهش پرونده های قضایی با اجرای طرح کاداستر/ امکان جعل اسناد تک برگی وجود ندارد


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت: نخستین مزایای طرح کاداستر جلوگیری از جعل، کلاهبرداری و امنیت بالای آن است، چون اصالت سند تک برگی قابل دسترس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر بشیری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص طرح کاداستر، اظهار داشت: طرح کاداستر سال گذشته از اراضی منابع طبیعی استان آغاز شد و امسال هم با اولویت کاداستر شهری و زراعی در دستور کار است.

وی در خصوص محاسن این طرح، گفت: نخستین آن جلوگیری از جعل، کلاهبرداری و امنیت بالای آن است، چون اصالت سند قابل دسترس است و با ثبت نقشه ملک در سند موقعیت مکانی و مختصات جغرافیایی مشخص است، بنابراین با جلوگیری از تعارض قابلیت بالای در اثبات مالکیت دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه ادامه داد: برابر بررسی به عمل آمده از طریق قوه قضاییه 25 درصد پرونده ها و مراجعات از طریق طرح کادسترا کاهش می یابد و قیمت گذاری زمین راحت تر و دقیق تر انجام می شود.

وی هزینه تبدیل اسناد چند برگی به تک برگی را حدود 350 هزار تومان اعلام کرد و افزود: ابتدا شخص مالک با اصل سند و اصل مالک هویتی و کدپستی ملک به دفتر اسناد رسمی مراجعه که با احراز هویت و اسکن مدارک؛ مستندات به ثبت اسناد ارجاع و کارها پیگیر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش پرونده های قضایی با اجرای طرح کاداستر/ امکان جعل اسناد تک برگی وجود ندارد

کاهش پرونده های قضایی با اجرای طرح کاداستر/ امکان جعل اسناد تک برگی وجود ندارد