موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - رياست جمهوري - افزايش حقوق بازنشستگان - باشگاه پرسپوليس - خيلي دور خيلي نزديك - پايان رژيم صهيونيستي - استقرار - محمدحسين جعفريان - نسخه مرمت شده فيلم فردوسي - 350 هزار ميليارد تومان - المپيادهاي علمي - سرنمك - هواپيماي مالزي - كميته بين المللي صليب سرخ - اسپانيا و مراكش - عليرضا اصغري - آبفاي روستايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 08:202021-06-03اقتصادي

18هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گیلاس از سطح یک هزار و 500 هکتاری باغ های استان آغاز شده است.

- با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و 993 هکتار باغ گیلاس بوده که از این میزان 1500 هکتار بارور و مابقی غیربارور است، افزود: عمده شهرستان های تولید کننده گیلاس در استان شامل ارومیه، اشنویه و خوی بوده و ارومیه با 360 هکتار رتبه اول، خوی با 280 هکتار و اشنویه با 205 هکتار رتبه دوم و سوم تولید را دارا هستند و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس سالیانه تولید می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 18 هزار و 500 تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ های بارور استان برداشت شود که محصول تولیدی در استان علاوه بر تأمین نیاز داخل استان به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: همه ساله 8 تا 10 هزار تن گیلاس از استان به کشور روسیه و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

وی با بیان اینکه رقم عمده کشت شده در استان تک دانه است، افزود: این رقم بازار پسند بوده و در کنار آن رقم گیلاس خوشه ای و سایر ارقام نیز به صورت محدود تولید می شود.

کرامتی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده از ارقام پایه رویشی به جای باغ های سنتی و غیر اقتصادی بوده تا بتوان افزایش کیفی و کمی محصول را رقم زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود

18هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود