مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 10:302021-06-03اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از 18 هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گیلاس از سطح 1500 هکتاری باغ های زیر کشت این محصول در سطح استان آغاز شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گیلاس از سطح 1500 هکتاری باغ های زیر کشت این محصول در سطح استان آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه این استان دارای یک هزار و 993هکتار باغ گیلاس بوده که از این میزان 1500 هکتار بارور و مابقی غیرباور است، افزود: عمده شهرستان های تولید کننده گیلاس در استان شامل ارومیه، اشنویه و خوی بوده و ارومیه با 360 هکتار رتبه اول،خوی با 280 هکتارو اشنویه با 205 هکتار رتبه دوم و سوم تولید را دارا هستند و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس سالیانه تولید می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 18 هزار و 500 تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ های بارور استان برداشت شود که محصول تولیدی در استان علاوه برتامین نیاز داخل استان به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: همه ساله 8 تا 10 هزارتن گیلاس از استان به کشور روسیه و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از 18 هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی

پیش بینی تولید بیش از 18 هزار تن گیلاس از باغات آذربایجان غربی