مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 12:152021-06-03اقتصادي

پرداخت 4 میلیارد تومان وام جبران خشکسالی به عشایر نهاوند


رییس اداره امور عشایری نهاوند از پرداخت 4 میلیارد تومان وام برای جبران خشکسالی به عشایر نهاوند خبر داد.

- سیدابوالقاسم بنی هاشمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی سال گذشته و بهار امسال که باعث آسیب به مراتع شهرستان شد مبلغ 4 میلیارد تومان وام از محل صندوق توسعه ملی برای جبران بخشی از خسارات وارده به عشایر به آنان پرداخت شد.

وی افزود: طبق بازدید از سامانه های عشایری شهرستان نهاوند و با توجه به کمبود بارندگی در سال زراعی جاری مشاهده شد تعدادی از چشمه های آب دام ها خشک و تعدادی از آنها نیز به یک سوم کاهش یافته و علاوه بر آن آب آشامیدنی عشایر نیز  با مشکلات خیلی زیادی مواجه شده است.

رییس اداره امور عشایری نهاوند افزود: علاوه بر آن با توجه به کمبود بارندگی، علوفه سبز کوهستان هم به حداقل 20 درصد سال گذشته رسیده که این مساله باعث وارد شدن خسارت زیادی به دام عشایر از جمله کاهش وزن دام و بروز برخی بیماری های دامی شده است.

وی افزود: خشکسالی امسال از یک سو موجب از بین رفتن چراگاه ها شده و عشایر به دلیل ناتوان بودن از تامین علوفه برای دام خود دست به فروش آنها زده اند و با توجه به اینکه قیمت علوفه از ابتدای فروردین دو برابر و جو سه برابر افزایش داشته، علاوه بر کمبود علوفه و جو بی آبی نیز عشایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 4 میلیارد تومان وام جبران خشکسالی به عشایر نهاوند

پرداخت 4 میلیارد تومان وام جبران خشکسالی به عشایر نهاوند