مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 خرداد 1400 ساعت 00:102021-06-03پزشكي

مغناطیسی شدن بدن ارتباطی به واکسن کووید 19 ندارد


فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت گفت: مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن، مبانی علمی ندارد و ارتباطی هم بین این پدیده و بروز عوارض جانبی ناشی از واکسن مطلقا وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، اخیرا کلیپ هایی در فضای مجازی با مضمون مغناطیسی شدن بدن افراد پس از واکسیناسیون کووید 19 انتشار یافته است که در این خصوص نظر فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت و دکتر علیرضا ناجی عضو کمیته علمی کووید را جویا شدیم.

علیرضا زالی درخصوص کلیپ هایی که اخیرا در فضای مجازی درخصوص مغناطیسی شدن پس از واکسیناسیون کرونا گفت: این موضوع هیچ نکته ای ندارد که نشان دهنده بروز عارضه کوتاه مدت و یا بلند مدت واکسن باشد.

به گفته دکتر زالی پس از تلقیح واکسن، مواد تزریق شده از طریق مکانیسم انتشار بافتی در بدن پخش می شود و به تدریج غلظت واکسن در محل تلقیح به کمتر شده و نهایتا به سمت حداقلی خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: در محل تزریق واکسنه معمولا واکنش ها و عوارضی نظیر درد و التهاب و قرمزی ممکن است بروز کند.

در گذشته گاهی این عوارض به صورت جدی تر نیز بروز می کرد مثلا در واکسیناسیون کودکان در سال های گذشته ممکن بود دست کودک ورم کرده یا شاهد تورم غدد لنفاوری زیر بغل وی تا مدت ها پس از واکسینا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغناطیسی شدن بدن ارتباطی به واکسن کووید 19 ندارد

مغناطیسی شدن بدن ارتباطی به واکسن کووید 19 ندارد