مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1400 ساعت 07:352021-06-05اقتصادي

اعتبار 3 سال از دسته چک های جدید حذف شد


سخنگوی اجرای قانون جدید چک به تشریح اصلاحیه قانون جدید چک پرداخت و گفت: تاریخ سه سال اعتبار چک در اصلاحیه جدید حذف شده است و اکنون فرجه زمانی سه ساله بر روی دسته چک وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، آمنه نادعلی زاده، معاون اداره نظام های پرداخت این بانک در خصوص آمار صدور چک ها از ابتدای سال 1400 در سامانه صیاد گفت: با توجه به اینکه از ابتدای فروردین 1400 چک های جدید با رنگ متمایز(بنفش) باید در سامانه صیاد ثبت بشوند.

تقریبا 30 هزار فقره از این چک های جدید توسط بانک ها به مشتریان توزیع شده است و حدود 2 میلیون فقره از این چک ها در سامانه صیاد ثبت شده است.

روند ثبت چک در سامانه صیاد صعودی بوده است به گونه ای که در ابتدا روزی هزار فقره ثبت چک داشتیم که اکنون این رقم به روزانه 100 هزار فقره ثبت رسیده است.

طبق سرانه در 24 ساعت، تقریبا در هر دقیقه 70 فقره چک ثبت می شود.

سخنگوی قانون چک افزود: از این تعداد چک ها که ثبت صدورش در سامانه صیاد اتفاق افتاده است، حدود 66 درصدش توسط گیرنده ها و ذی نفعان چک تأیید شده است.

براین اساس روند تایید چک صعودی بوده است ولی لازم به تأکید است که گیرنده یا ذی نفع از پذیرش چکی که در سامانه صیاد ثبت نشده است، خودداری کند و الزاما خود گیرنده و ذی نفع چک نیز تایید آن را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار 3 سال از دسته چک های جدید حذف شد

اعتبار 3 سال از دسته چک های جدید حذف شد