مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1400 ساعت 12:202021-06-06اقتصادي

کشت گیاهان دارویی فرصتی برای رونق اقتصادی در شهرضا


با توجه به کاهش منابع آبی و ضرورت تغییر الگوی کشت و ارزش افزوده بالای آن در شهرستان شهرضا کشت گیاهان دارویی دنبال می شود.

- و خرمالو میزبان این آفت هستند، این آفت که به بیش از 300 گونه از گیاهان حمله می کند، لهیدگی،پوسیدگی و ریزش شدید میوه را در پی دارد و می تواند تا 100 درصد محصول را از بین ببرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا ادامه داد: بیل زدن سایه انداز درخت در زمستان، محلول پاشی پروتیین هیدرولیزات به همراه سم برای کاهش جمعیت این آفت و شکار انبوه آن در باغ های میوه از جمله راه های مبارزه با این آفت است.

قرار گرفتن گل محمدی در الگوی کشت شهرضا وی با اشاره به برداشت گل محمدی در شهرضا عنوان کرد: گل محمدی به صورت قلمه ریشه دار در اسفند ماه کشت و از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می شود.

صفرپور با بیان اینکه با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و افزایش سطح گیاهان کم آب بر، کشت این نوع گیاهان در دستور کار است، گفت: قرار گرفتن گل محمدی در الگوی کشت، علاوه بر بهره وری آب و صرفه جویی در مصرف آن به دلیل نیاز پایین آبی این محصول باعث رونق تولید و درآمدزایی در حوزه کشاورزی می شود، گلاب، اسانس، غنچه و گلبرگ خشک از عمده محصولات گل محمدی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی فرصتی برای رونق اقتصادی در شهرضا

کشت گیاهان دارویی فرصتی برای رونق اقتصادی در شهرضا