مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 03:552021-06-07حوادث

آتش دارد جنگل های زاگرس را خاکستر می کند


از آغاز سال 1400 حدود 2700 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور به وقوع پیوسته و هزاران هکتار جنگل و مرتع از بین رفته است.

- عصر ایران؛ مرضیه حسینی- خرداد کابوس کهنه زاگرس است و زاگرس زنی است هزارساله با دامنی سبز و پرشکوفه که بلندایش می گذرد از سر این تاریخ پیرِ سخت جان، از دلبران و هورامان گرفته تا مارگون و چیتاب و بلداجی و گندمان .

تابستان که می آید دامن زاگرس می پژمرد و علفزارهایش رنگ می بازند و خودش تمام شب را از ترس کابوس گرما و آتش بیدار می ماند، آتشی که روزگاری مقدس بود و حافظ همواره روشنش می خواست، ماه هاست به جان زاگرس افتاده و چونان شکنجه گری پرکینه، هزاران نقطه از بدنش را سوزانده.

از شاه بهرام در کهگیلویه تا بیشه زارهای کرخه در خوزستان، هزاران هکتار از جنگل ها و مراتع سوخته و زاگرس با تمام رشته کوه هایش به خاکستر نشسته.

هجوم آتش به منابع و اموال عمومی ایرانیان اما به خاکسترنشینی زاگرس محدود نمی شود؛ در چند روز گذشته، پالایشگاه نفت تندگویان تهران طعمه حریق شد و آن سوتر، ناو خارک در شعله آتش ذره ذره سوخت و در آب های جاسک آرام گرفت.

حادثه ای که به سنت بدل شده تنها در دو ماهه ابتدایی سال 1400، حدود 2700 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور به وقوع پیوسته و هزاران هکتار جنگل و مرتع از بین رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش دارد جنگل های زاگرس را خاکستر می کند

آتش دارد جنگل های زاگرس را خاکستر می کند