موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - سود سهام عدالت - قهرماني پرسپوليس - نقل و انتقالات پرسپوليس - انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - زنگ كتاب - اردوي تيم ملي قايقراني - ورزشگاه «چغابهرام» - جاذبه هاي گردشگري هند - بيماري واگيردار - شاهزاده ويليام - فينال ليگ قهرمانان 2020 - بي بي خاتون - محمد زائر رضايي - كيوان بابان - پخش ليگ برتر انگليس - فليپه - فولاد هند

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1400 ساعت 08:252021-06-07سياسي

راه اندازی بنیاد علمی و تحقیقاتی «هرمزی» به همت دکتر منصور فرهادی/ کانونی برای همگرایی نخبگان علمی


با همت دکتر منصور فرهادی از نخبگان علمی هرمزگان، بنیاد علمی و تحقیقاتی «هرمزی» از دانشمندان قرن ششم هجری در هرمزگان راه اندازی شده و این روزها در حال تکمیل دپارتمان های مختلف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین بن موسی هرمزی منجم و ریاضیدان هم نسل با خواجه نصیر در قرن ششم هجری است که بخشی از تاریخ و هویت علمی هرمزگان بشمار می رود و نشان دهنده پویایی دانش در سده های پیشین در این استان است.

او در میناب کنونی می زیسته و از جمله کسانی است که خدمات علمی فراوانی به تاریخ دانش در زمین پارسی کرده است و امروز کمتر نامی از او در فضای فکری و اجتماعی هرمزگان به جای مانده است.

  دکتر منصور فرهادی از چهره های برجسته فیزیک هسته ای کشورمان که کتاب مردی از دیار هرمزگان را با موضوع بررسی حیات علمی هرمزی در دست تدوین دارد، اقدام به راه اندازی بنیاد علمی و تحقیقاتی هرمزی در هرمزگان کرده و این روزها این بنیاد علمی در حال راه اندازی و تکمیل دپارتمان های تخصصی است.

در گفت وگو با دکتر فرهادی از وی درباره کم و کیف ایجاد این بنیاد تحقیقاتی و برنامه های آن پرسیدیم.

فارس: هدف اصلی از ایجاد بنیاد تحقیقاتی و علمی هرمزی چیست؟ دکتر فرهادی: هرمزگان دارای پیشینه علمی و فرهنگی غنی است اما کمتر به آن پرداخته شده و نسل جوان امروز ما کمتر با این چهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بنیاد علمی و تحقیقاتی «هرمزی» به همت دکتر منصور فرهادی/ کانونی برای همگرایی نخبگان علمی

راه اندازی بنیاد علمی و تحقیقاتی «هرمزی» به همت دکتر منصور فرهادی/ کانونی برای همگرایی نخبگان علمی