مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 خرداد 1400 ساعت 08:302021-06-08اقتصادي

لزوم مصرف بهینه و تأمین کسری آب سمنان از منابع خارج استانی


مصرف بهینه منابع آبی موجود و تأمین کسری آب از منابع موجود خارج از استان، راه برون رفت استان سمنان از معضل کم آبی و رفع مشکلات و محدودیت های موجود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی در استان سمنان با بیان اینکه استان ما بر اساس گزارش اعلامی، جز استان هایی است که دچار کم آبی است، گفت: برای توسعه صنعت و آب شُرب، کسری آب باید از منابع خارج از استان تأمین شود و راهی جز این نداریم.

وی ادامه داد: خشکسالی ها به صورت طبیعی خیلی از مناطق استان را تحت تأثیر قرار می دهد و برخی مناطق نیز در وضیعت بحرانی قرار دارند.

آشناگر تأکید کرد: روان آب های موجود در استان 34 درصد کاهش داشته که رقم قابل توجهی است، بارندگی کم شده و تبخیر بالا نیز به واسطه گرمای هوا وجود دارد و سطح آب آبرفت ها نیز کاهش یافته، طبیعتاً راهی جز مصرف بهینه آب در استان و تأمین کسری از منابع خارج از استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بعضی از شهرستان ها ما امروز دچار تنش آبی نیز هستیم، اقدامات لازم در خصوص تأمین آب شرب در حال انجام است اما متأسفانه در بحث آب کشاورزی نیز امروز با این امر مواجه شدیم که نیازمند تدابیر ویژه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مصرف بهینه و تأمین کسری آب سمنان از منابع خارج استانی

لزوم مصرف بهینه و تأمین کسری آب سمنان از منابع خارج استانی