مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ساعت 06:552021-06-09اقتصادي

کیفیت لوله های آب رسانی ایرانی بهبود یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین پلیمر ها است که به دلیل مزایای متعددی از جمله قابل دسترس بودن، فرایندپذیری راحت، - یک شرکت ایرانی جهت بهبود مقاومت به کرنش خزشی در لوله های پلی اتیلنی، اقدام به تولید لوله آب رسانی حاوی نانو ذرات کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین پلیمر ها است که به دلیل مزایای متعددی از جمله قابل دسترس بودن، فرایندپذیری راحت، مقاومت شیمیایی آلی، خواص مکانیکی و فیزیکی مطلوب، قیمت مناسب، قابلیت کاربرد در زمینه های مختلف و … سهم زیادی را در صنایع پلاستیکی به خود اختصاص داده است.

در کنار تمام مزیت های ذکر شده مقاومت خزشی کم، یکی از معایب این پلیمر است.

خزش تغییر شکل وابسته به زمان است که به عنوان نقص در رفتار بلند مدت مواد پلیمری به حساب می آید.

در بحث خزش زمانی که پلیمر ها تحت بار ثابتی کمتر از استحکام نهایی ماده قرار می گیرند، یک تغییر شکل آنی در پلیمر ها ایجاد شده و از حالت کلاف خارج می شوند؛ با ادامه یافتن اعمال بار هر چه میزان زمان اعمال بار طولانی شود یک نوع تغییر شکل دائمی در ماده ایجاد می شود.

یکی از موثرترین روش های بهبود خواص پلی اتیلن استفاده از فناوری نانو است؛ لذا به منظور حل مشکل خزش در لوله های پلی اتیلن، شرکت ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت لوله های آب رسانی ایرانی بهبود یافت

کیفیت لوله های آب رسانی ایرانی بهبود یافت