مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 06:502021-06-11اقتصادي

انجام 7500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت گونه های درختی و گیاهی با نیاز آبی کمتر جایگزین گیاهان و درختان با نیاز آبی بیشتر می شود.

- ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت گونه های درختی و گیاهی با نیاز آبی کمتر جایگزین گیاهان و درختان با نیاز آبی بیشتر می شود.

دکتر اسفندیار حسنی مقدم امروز جمعه 21 خرداد در سفر به دورود و بازدید از طرح توسعه کشت باغات دیم در اراضی شیبدار این شهرستان اظهار کرد:تاکنون 7500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار استان لرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار 4500 هکتار توسط سازمان جهاد کشاورزی لرستان و 3000 هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی استان اجرا شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در این اراضی گونه های بادام، انجیر، انگور و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، سیاه دانه، گشنیز، آویشن و رزماری کشت شده است.

حسنی مقدم با اعلام اینکه چال کنی و تهیه نهال به صورت رایگان در اختیار مجریان طرح توسعه کشت باغات در اراضی شیبدار قرار می گیرد، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر این است کشت گونه های درختی و گیاهی با نیاز آبی کمتر را جایگزین گیاهان و درختان با نیاز آبی بیشتر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 7500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان

انجام 7500 هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان