مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 05:402021-06-12پزشكي

علایم یکی از سرطان های شایع کودکان


طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) سرطان خون یکی از شش سرطان شایع در کودکان است و در صورت تشخیص به موقع درصد بهبودی آن به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

- طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) سرطان خون یکی از شش سرطان شایع در کودکان است و در صورت تشخیص به موقع درصد بهبودی آن به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

آگاهی هر چه بیشتر افراد جامعه نسبت به علائم این بیماری منجر به تشخیص زودهنگام و در نتیجه درمان مؤثرتر آن می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا دانشگری - معاون درمان موسسه محک در این باره به مهم ترین بخش از تشخیص بیماری سرطان خون در کودکان، یعنی توجه گروه های مرتبط با کودک به علائم و نشانه ها در کودکان پرداخت و گفت: در کودکانی که به سرطان خون مبتلا می شوند علائمی مانند ضعف، بی حالی، رنگ پریدگی، عفونت های مکرر، تب، کبودی آسان، خونریزی هایی که به سختی متوقف می شوند و درد استخوان ها یا مفاصل مشاهده می شود.

البته وجود این علائم همیشه به معنی ابتلا به سرطان نیست، اما از والدین و گروه های مرتبط با کودکان درخواست می شود تا با دیدن این علائم در کودکان، به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

دانشگری درخصوص اهمیت معاینات دوره ای برای کودکان افزود: در معاینات دوره ای پزشک معالج ممکن است بر حسب نیاز آزمایشات لازم را درخواست کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علایم یکی از سرطان های شایع کودکان

علایم یکی از سرطان های شایع کودکان