مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 09:002021-06-14اجتماعي

یخ زدگی اراضی کشاورزی روستای «طویلان سفلی» اسدآباد


دهیار روستای طویلان سفلی شهرستان اسدآباد از سرمازدگی و یخ زدگی اراضی کشاورزی آبی این روستا در شب گذشته -یکشنبه 23 خردادماه- به علت برودت هوا خبر داد.

- حسین میرویسی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه به علت برودت هوا اراضی کشاورزی آبی این روستا دچار آسیب دیدگی شده که این سرمازدگی و یخ زدگی در محصول یونجه روستا بیش از دیگر محصولات کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به واقع شدن روستای طویلان سفلی در بخش پیرسلمان در منطقه کلیایی شهرستان اسدآباد اضافه کرد: این روستا به عنوان بزرگترین روستای بخش پیرسلمان مرکز دهستان کلیایی بوده و در 35 کیلومتری شهر اسدآباد قرار دارد.

میرویسی با بیان اینکه منطقه کلیایی جزء مناطق محروم اسدآباد به شمار می رود، افزود: اشتغال اکثر اهالی روستا بر پایه کشاورزی و دامداری بوده و یونجه و گندم از جمله محصولات غالب روستاست که در سرمازدگی شب گذشته حدود 20 درصد از اراضی 50 هکتاری یونجه روستا دچار آسیب شده و مابقی محصولات نیز دیگر کیفیت لازم را نخواهند داشت ضمن اینکه اراضی کشاورزی روستا در فرودین و اردیبهشت امسال نیز دچار سرمازدگی شدند.

وی با اشاره به وجود بیش از 1000 هکتار اراضی کشاورزی در روستای طویلان سفلی گفت: بیشتر اراضی کشاورزی روستا دیم و حدود 300 هکتار از اراضی آبی است که میزان آسیب دیدگی ناشی از برودت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخ زدگی اراضی کشاورزی روستای «طویلان سفلی» اسدآباد

یخ زدگی اراضی کشاورزی روستای «طویلان سفلی» اسدآباد